Aldundiak hitza jan du Urdaibaiko bidegorrian




Prensa oharra – 2019ko maiatza


Burdinbideko tunelaren irekiera “sariduna” izan zen, handik eta aste gutxira Autzagane gaineko bidegorria inauguratu baitzen. Hala ere, ekitaldian ondoko hau esan bazen ere “Autzaganeko gainaren bi aldeetan dauden oinezkoentzako bi tarteei jarraitutasuna emango die. Horrela, Zornotzatik Muxikara doan oinezkoentzak eta bizikletentzako ibilbide jarraitua lortu da”, hau ez da benetako egoera. Izan ere, ez dago bizikletentzako biderik edo bidegorririk, ezta oinezkoentzako xendarik, aipaturiko Autzaganeko tarte eta hortik Muxikako biztanlegu bat batera ere ez. Tamalez errealitatea larriagoa da, Urdaibaiko bidegorriaren ardatza, Muxika eta Bermeo artean ez baita gauzatu, nahiz eta Bizkaiko Bizikletaren Plan Nagusian (2003-2016) konprometituta zegoen.

Urdaibai biosfera erreserban –eskualdeko ardatz nagusira mugatzen bagara (Arratzu adartxoa, eta beste tarte txiki batzuk salbu)–, egun Forua-Murueta tarteko bizikleta-erraila eraikita dago. Bidegorri tarte hau – beste bizikleta bideetatik isolatuta dagoena– arrisku oso handikoa da Kantaleko (Forua) hasieran zein Muruetako antzinako udaletxe aurrean, non aldapa-gainaldea dagoen. Bidegorridxe Gernika-Lumon Ekimeneko ordezkariek egoera larri hau Bizkaiko Foru Aldundiko errepideetako Zuzendariari jakinarazi zioten jada aurreko legealdian. Gure kezka larria helarazi zitzaion, eta baita bere erabilera urriaren zergatia. Guzti horregatik, Urdaibaiko ardatz osoa gauzatzeko bultzakada eskatu zitzaion. Gaur esan genezake, 2019ko urtea oso aurreratuta doala, Urdaibaiko ardatza burutu gabe dagoela, eta bere arazo eta arrisku larriak begi bistan.

Aldundiaren datu ofizialak aintza hartuta, Urdaibaiko bizikleta biderako programatutako 52 kilometro guztietatik 23 eraiki dira, 2 kilometrok eraikitzeko proiektua prest daukate, eta beste 27 dira Plan Nagusian aurreikusita daudenak. 2019rako bizikleta bideak eraikitzeko Bizkaian euro zaparrada iragarri denez, espero dugu Busturialdean ere zertxobait lurreratzea.

Urdaibaiko bidegorri-ardatza, tokiko biztanleriaren eguneroko mugikortasunerako nahiz bertoko jendartea eta paisaiak ezagutu nahi dituzten bisitarientzat izan beharko lukeena, bere konfigurazioan garraio sistema modura nahi genuke, eta behingoz Bermeo eta Gernika-Lumoko bizikletentzako bide sareak gauzatzeko lagungarri izatea.

Nahiz eta foru hiribilduan, errealistak bagara, udal gobernuak legealdi honetan ez du bat ere interesik erakutsi bizikleta sarerik sortzeko. Ondorioz, Gernika-Lumoko Eskola Bidea erdizka geratu da, bidegorria ez baita iritsi herriko ikastetxe batera ere ez.

Bidegorridxe Gernika-Lumon Ekimena




La promesa incumplida de la vía para bicicletas de Urdaibai

La apertura del túnel de Burdinbide vino con “premio”, ya que al de pocas semanas se procedió a la inauguración del bidegorri del alto de Autzagane. Pero si bien se dijo que “da continuidad a los dos tramos de itinerario peatonal, ya existentes a ambos lados del alto de Autzagane, consiguiendo un recorrido peatonal/ciclista continuo desde Amorebieta hasta Muxika”, esto no es totalmente cierto. No hay vía ciclable o bidegorri ni tampoco itinerario peatonal entre el tramo de Autzagane y ningún núcleo de población de Muxika. Tristemente todavía se puede decir más, ya que el eje de Urdaibai, entre Muxika y Bermeo no es una realidad, pese a que estaba recogido en el Plan Director Ciclable de Bizkaia (2003-2016).

En la reserva de la biosfera de Urdaibai, y si nos atenemos al eje central comarcal (sin contar el ramal de Arratzu, y otros retazos sueltos), a día de hoy, solo está construido el tramo de carril-bici Forua-Murueta. Este trayecto de bidegorri –aislado de otras vías ciclables- es de máximo riesgo tanto en su arranque en plena curva de Kantale (Forua) como en el cambio de rasante frente al antiguo edificio consistorial de Murueta. Este extremo fue expuesto por representantes de Bidegorridxe Gernika-Lumon Ekimena al director de carreteras de la Diputación Foral de Bizkaia, en la anterior legislatura. Se le expuso nuestra máxima preocupación, y la causa de su poca utilización. Por ello, se pidió estímulo para la materialización del eje Urdaibai. Hasta hoy, ya bien entrado el año 2019.

Si nos atenemos a los datos oficiales de Diputación, del total de los 52 km programados de vías ciclables de Urdaibai se han construido 23, 2 km tienen proyecto constructivo, y otros 27 están previstos en el planeamiento. Esperemos que de la lluvia foral de millones para viás ciclables anunciado para el 2019, algo llegue a Busturialdea.

La configuración del eje comarcal ciclable de Urdaibai, que debería ser para el desplazamiento y transporte cotidiano de la población local, así como para visitantes que quieran disfrutar de sus gentes y paisajes, planteamos que como sistema de transporte sirva de acicate para el despliegue por fin de redes ciclables en Bermeo y Gernika-Lumo.

Aunque en la villa foral, hay que ser realistas, en esta legislatura el gobierno municipal no ha mostrado ningún interés en generar una red de vías ciclables, y, en consecuencia, el Camino Escolar de Gernika-Lumo se ha quedado a medias, dado que el bidegorri no ha llegado a la puerta de ningún centro de enseñanza de la localidad.

Bidegorridxe Gernika-Lumon Ekimena




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