Busturia: "Viviendas de Bizkaia" enpresaren hirigintza-proiektu agresiboaren aurkako alegazioak aurkeztu dira
![]() |
| Kurtzero-Zelaiondo-Eskibille auzoaren egungo egoeraren plano topografikoa (San Kristobal, Busturia) |
Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak gonbita egin digu Zuzeneko Egikaritze Unitatea (UD) urbanizatzeko proiektuaren ingurumen-inpaktuaren ebaluazio sinplifikatuaren EIAS-352INET erreferentziako espedientean gure analisia eta posizionamendua emateko. Zelaiondo, Busturia (Bizkaia).
Aurrekariak
![]() |
| 2025ean aurkeztutako urbanizazio-proiektua. 16 urte geroago, arauek gehienez 8 urteko epea ematen ziotenean egiteko. |
Kontsultarako aurkeztu diguten urbanizazio-proiektua
Kezkatuta
gaudela adierazten dugu ZELAIONDO UED urbanizazio-proiektuari
dagokionez, bai eta ondorengo zazpi etxebizitza-bloke eraikitzeko obrei
dagokienez ere, gutxienez 46 etxebizitza libre, garaje eta guzti sotoan,
sarbideetan, lurrazaleko aparkalekuetan, hiri-zerbitzuetan eta lotutako
azpiegituretan. Egikaritze-proiektuan jaso den moduan eginez gero,
horrek eragin larria, itzulezina eta iraunkorra izango du
Kurtzero-Zelaiondo-Eskibille auzuneko (San Kristobal, Busturia)
ingurumenean.
Urbanizazio-proposamenak "Viviendas de Bizkaia SA"
merkataritza-sozietateak 2006an egindako proposamenaren argazki finko
bat dira, eta hasierako akats bera dute; izan ere, oso urbanizazio
handia eta suntsitzailea du ingurune naturalean. Errepide berri bat da,
320 mto. linealekoa, Sakoneta errekaren kanalizazioak dituena, paduran eta
ibaiertzetan sartzen dena, paisaia babestuko eremuetan eragiten duena,
nekazaritza-lurzoruak artifizializatzen dituena, eta Eskibilleko
parralak suntsitzen dituena, edo eraikinak kokatzen dituena, batak
besteari bizkarra emanez. Zelaiondo egoitza kanpo uzten du uharte gisa,
eta ez du osatzen barneko hiri-espazio berderik, ez eta
zuhaitz-babesleku klimatikorik ere, ikus-zortasunik gabe, bizitza sozial
osasuntsurako hain beharrezkoak baitira.
Gure elkartearen ustez,
aztertutako ingurumen-dokumentuak ez ditu betetzen 21/2013 Legearen
35.1 artikuluan eskatutako edukiak, eta, gainera, ez ditu bete Eusko
Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak eskatutako
zuzenketak; izan ere, oso modu azalekoan eta zehaztasun gutxirekin
erantzun nahi zaie ingurumen-inpaktuaren ebaluazio-prozesu egoki batean
erantzun behar diren gaiei.
Ingurumen Dokumentuan, 4. kapituluan,
alternatiben azterketa izenburupean, planteatutako bi jarduketa
bakarren deskribapen bat jasotzen da (=0 eta berea), beste alternatiba
posible batzuen azterketa soil bat egin gabe. Alternatiba horiek
auzoaren antolamendu osoa baldintzatzen dute, eta BI-2235 errepidearen
biribilgunea Itsasbide auzoarekin edo Ontziolako Etxeekin modu eraginkor
eta jasangarrian lotu behar du, eremu osorako ibilgailu-sarbidea
bermatuz.
Zain Dezagun Urdaibai Elkarteak jada bi aukera
proposatu zituen 2006ko alegazioetan, eta horien gainean gaur egun
indarrean dagoenarekin alderatu beharko lirateke, eragin guztien
beharrezko azterketa egin nahi badugu. Gaur egun, alde batera utzi behar
da horietako bat, biribilgunearen obra jada eginda dagoelako, hala nola
eskualdeko errepidearen biribilgunea Kurtzeroko egungo bi etxeen
okupazio-eremu berean kokatzea, Mape ibaiaren zubiaren ondoan. Baina
bestea egin daiteke gaur egun, "BI alternatiba". Hona hemen krokisa:
Salatzea, halaber, UED-Zelaiondoko ingurumen-dokumentuak
ez duela Inpaktu Akustikoari buruzko Azterlanik, eta ez duela ezer
esaten eskualdeko errepideari eta San Kristobalera sartzeko gaur egungo
bi hiri-bideei dagozkien soinu-eraginei buruz, eta ez duela ezer esaten
urbanizazio-proiektuan proposatzen den unitatea bera inguratzen duen 260
metroko bide berriari buruz, eta kanpoko espaloietan lurzoru
urbanizaezin babestuei eragiten diela. 2020an, UED-Zubiondo ahizparen
unitatearen azterketa akustikoak ondorioztatu zuen mugatutako eremu
akustikoak 60 db (A) direla egunez/arratsaldez eta 50 db (A) gauez, eta
honako hau gehitu zuen: «Azterketaren eremuak aplikatu beharreko KAHak
gainditzen ditu, eta, beraz, eragin akustikoa murrizteko neurri
zuzentzaileak aztertu behar dira».
Ez da ezertarako aipatzen
apirilaren 26ko 2457/2018 FORU AGINDUAN, Busturiako udalerriko Hiri
Antolamenduko Plan Orokorraren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren
ingurumen-memoria egitea ebazten duenean, honako hau aitortzen zela:
«Busturiako zenbait eremu uholde-arriskuaren eraginpean daude, tartean,
Hirusta, Zelaiondo eta Zubiondo».
Foru Agindu horretan eta EAELABen txosten loteslean "Altamira-San Kristobal aldean dauden eremuei" buruzko zehaztapenak daude:
-
A.U.16 Zelaiondo: aurreko faseetan, hego-ekialdeko muturrean eraikin
bat eraikitzea planteatzen zen; zati bat lehentasunezko fluxu-eremuan
zegoen. Horri dagokionez, ingurumen-memoriari/integrazio-dokumentuari
erantzuteko txostenean adierazten da eraikin hori birkokatuko dela, eta,
beraz, dokumentu horren arabera, bertan aurreikusitako garapena
ahalbidetuko litzateke.
Era berean, hirigintza-eremu horri dagokion
arau-koadroan zehazten denez, xehetasun-azterketa baten bidez,
onartutako eraikuntzaren lerrokadurak egokitu egingo dira gutxieneko
irizpide berrietara. Horri dagokionez, adierazten da unitate horren
antolamendu xehatuak Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan
Hidrologikoaren araudian xedatutakoa bete beharko duela, eta, bereziki,
100 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskuko eremua libre uzteko
betebeharra.
Bestalde, eremu horren ipar-mendebaldean aurreikusitako
eraikin berrien zati bat 500 urteko uholde-arriskuko eremuan kokatuko
da. Horregatik, jakinarazten da bizitegi-erabilera berriek kota horren
gainetik egon beharko dutela. Horri gehitu behar zaio garajeak eta
sotoak eraikitzean esparruaren estankotasuna bermatu beharko dela 500
urteko errepikatze-denborako uraldietarako, eta, gainera, haizebideak
eta ebakuazio-bideak izan beharko direla uraldi horren kotatik gora (
Plan Hidrologikoaren 40.4 artikulua) ".
Eta Euskal Autonomia Erkidegoko Lurralde Antolamendurako Batzordearen txosten bera gehitzen du Ura Agentziak:
«Gogorarazten
da Gernika-Markinako eremu funtzionalaren Lurralde Plan Partzialean
(LPP) debekatuta daudela uholde-orbanaren barruko hirigintza-garapenak,
10, 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako hiru aldietan». 42/2007
Legean jasotzen den bezala, oinarri teknikoak ez dira inpaktu
BATERAGARRIA, aztertutako ingurumen-dokumentuak ziurtatzen duen bezala,
baizik eta KRITIKOA eta HONDARREKOA, honako definizio hauetan
oinarrituta:
"Ingurumen-inpaktu KRITIKOA atalase onargarria baino
magnitude handiagoa duena da. Horren bidez, etengabe galtzen da
ingurumen-baldintzen kalitatea, eta ezin da leheneratu, ezta babes- edo
zuzenketa-neurriak hartuta ere.
Hondar-inpaktua: balio naturalen
galerak edo aldaketak eragiten ditu, kopuru, azalera, kalitate, egitura
eta funtzioan kuantifikatuta, eta horiek ezin dira saihestu, ezta
konpondu ere, balizko prebentzio- eta zuzenketa-neurri guztiak in situ
aplikatu ondoren. "
Natura Ondareari eta Biodibertsitateari
buruzko 42/2007 Legeak Habitatei buruzko Zuzentarauaren transposizioa
egiten du, eta I., II. eta IV. eranskinetan agertzen diren zenbait
habitat jasotzen ditu: «Haientzat argi eta garbi ezartzen du habitat
naturalak eta espezieen habitatak hondatzea saihestu behar dela (...),
bai eta eremu horiek izendatzea eragin duten espezieetan eragina duten
aldaketak ere, aldaketa horiek eragin nabarmena izan baitezakete ...».





Comentarios
Publicar un comentario
Que para que una publicación tenga legitimidad estén seguros que publicaremos los comentarios, rectificaciones, respuestas y criticas que estén escritas con respeto a las normas de cortesía habituales, aunque sean contrarios a nuestra linea de pensamiento o a alguno de nuestros colaboradores.
Por lo contrario, en caso de que se lleguen a nuestro Blogg esos comentarios ilícitos o falsedades los eliminaremos de oficio en cuanto tengamos conocimiento de los mismos, para evitar del daño que pretende causar el autor de tales comentarios.